torstai 25. huhtikuuta 2013

Hyvä vai huono mainos?


SA-kuva-arkisto mainostaa sivustossa, että "Palvelu avataan 25.4.2013 klo 1500".
Lähes puoli tuntia avajaisten jälkeen ei enää odottaisi näkevänsä samaa viestiä vaan jo avatun palvelun.

Jos ilmoittaa palvelun avaamisesta minuutin tarkuudella, olisi hyvä olla aivan varma että niin myös tapahtuu.

Nettipalveluiden mainonnassa on hyvä välttää minuutilleen tapahtuvia asioita, varsinkin suosituissa palveluissa.

Kun suuri joukko ihmisiä ryntää palveluun samaan aikaan, monesti palvelut/palvelimet kaatuvat tai hidastuvat käyttökelvottomiksi. Yllä kuvakaappaus SA-kuva-arkiston sivulta noin 40 minuuttia palvelun "avaamisen jälkeen".

Hyvä mainos ei lupaa liikoja. Lupaus "Palvelu avataan 25.4.2013" olisi huomattavasti helpompi täyttää eikä tietylle minuutille nettisivuille tulisi ruuhkaa, joka jumittaa koko palvelun.

Kaupalliselle palvelulle saattaisi olla jokseenkin noloa ja tappiollista, jos tämä viesti tervehtii käyttäjiä vielä noin tunnin kuluttua. (Kuvakaappaus noin tunnin kuluttua siitä kun palvelun ilmoitettiin aukeavan. Jos nettisivut ei toimi, ei tietysti kauppaakaan synny, vaan asiakkaalle voidaan luoda mielikuvaa huonosta palvelusta.)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti